Arkiv | januar 20, 2010

Garasjetrening 19/1-2010

Dette var gøy! 🙂 Garasjetrening pleier være morsomt og denne gangen var ikke noe unntak! Vi var ganske mange: Ylva med sin nye valp, Bruno, Solveig med Winnie, Elin med Trixie og Thera , Benedicte med Kleinspitz og veninnen med sheltie.

 Tenkte det kunne være smart å starte med innkallingslek siden det er noe han er trygg på og synes er gøy! Han synes ikke det var mindre gøy denne gangen! Litt forsiktig første runde, men så får han opp tempoet!

 Tok også frem Bujabordet og forsøkte å trene litt to på og to av. Solveig minner meg stadig på å bruke riktig hånd å belønne med. Tusen takk Solveig! Er litt sløv med det… har ikke trent noe to på og to av i det hele tatt tidligere, kun latt ham bli trygg på bujabordet. Det ser ikke ut som bujabordet er noe problem, så nå får vi begynne litt mer systematisert trening! Har prøvd å  fokusere en del på å få ham litt vill og gæren med masse selvtillitt i valpeperioden så han tør å ta litt initiativ. Jeg fikk en setning av Solveig som jeg måtte lese igjen og igjen:” jeg så en hund som var ivrig, glad, lydhør, rask (med et utrolig potensiale til fart).:):):)” Sånne ord gjør det ennå morsommere å trene!!!

 Trente korte økter og belønnet kun med godbiter. Brukte klikker. Vi fikk også trent på rett rør, men denne gangen ble jeg stående igjen og sendte ham avgårde mot Solveig som sto i andre enden av røret. Skal nå trene mer på å sende ham frem og kaste ballen foran ham. Gjorde jo det på treningen på Rykkinn et par ganger også, men husker ikke å skrive alt..

 Timo var veldig ivrig og jeg tror vi skal få mye morro sammen!! Denne type trening er utrolig nyttig både for kontakt, iver og glede!! Vi trente også litt på å sende frem mot alley oopen. Touche den har vi trent litt på tidliger og det husker han godt. Egentlig merkelig hvor godt alle hundene husker alt vi gjør på disse treningene. Det kan være lange pauser på nesten år, men hundene gyver løs med liv og lyst ! Jeg kunne vel stå ca 3-4 meter unna og sende ham frem. Timo fikk også prøvd seg på skateboard! Synes han tok det ganske raskt og var ikke nevneverdig engstelig for brettet! Litt lurte han vel til å begynne med, men det tok vel ikke mer noen få sekunder før han hadde labbene på brettet!

 Hadde også med kameraet og Monica fikk tatt noen bilder for meg. Tusen takk Monica!!

Timo  synes det er veldig ok å få godbit av Solveig under innkalingsleken!

Buja bord:

To av og to på!! Flinke Timo! 🙂